mandag den 14. december 2009

WYHA? TTAB mener \ "Luca's CHOPHOUSE \" til forveksling ligner \ "LUCA PIZZA \"

I denne enerverende Afsnit 2 (d) appel, bestyrelsen bekræftede en afvisning af at registrere varemærket Luca's CHOPHOUSE & Design for \ ", restaurant og bar-tjenester, \" finde det sandsynligt, at skabe forvirring med de registrerede varemærker LUCA PIZZA og Luca PIZZA DI ROMA for restaurationsydelser. Sagsøger travede ud flere svage argumenter, som bestyrelsen straks hugget ned. In re Luca's Chophouse LLC, Serial No 77335047 (15. september 2009) [ikke precedential].


Bestyrelsen først bemærkes, at de involverede tjenester overlapper hinanden. Ansøgeren gjorde gældende, irrelevantly, at Registrantens restauranter er \ "afslappet stil spisesteder med speciale i pizza, der er ofte placeret i indkøbscentre, \", mens ansøgeren driver \ "en enkelt restaurant, som er» en eksklusiv fine dining etablering 'tilbyder' en fuld-service bar og levende middag underholdning såsom små jazz / sang grupper og give bordet tjeneste ved at vente personale. \ "Selvfølgelig gjorde bestyrelsen opmærksom på, at det skal se på de tjenesteydelser, som reciteret i de involverede ansøgning og registrering, uanset hvad de beviser viser de tjenester, der skal.

Fordi fremsagde tjenester, dels er identiske, skal bestyrelsen antage, at de tilbydes tilbydes i de samme salgskanaler til de samme kategorier af forbrugere.

Med hensyn til varemærker, er navnene Lucas og Luca er klart de dominerende elementer i de respektive mærker, da CHOPHOUSE, pizza, og PIZZA DI ROMA \ "generisk udtryk for de varer, der sælges i restauranten. \"

De registrerede varemærker er standard karakter form (ikke i \ "standardiseret skrifttype, \" som Sagsøger hævdede), og derfor bestyrelsen skal overveje hver registreret varemærke \ "i alle rimelige måder, hvorpå det kan vises. \" Ansøger ikke hævder, at det ovale baggrund i sit varemærke er et kendetegn.


Sagsøger hævdede, at \ "Luca \" er \ "forholdsvis almindelig betegnelse for personer fra Middelhavsområdet, \", men det gav ingen beviser til støtte for denne udtalelse, og ingen beviser for, at andre bruger varemærket LUCA i restauranten eller food service-området. Faktisk udtalte sagsøgeren, at det "er ikke bekendt med andre restaurant [end sin egen] med navnet Luca er indeholdt i det."

Endelig Sagsøger hævdede en mangel på faktiske forveksling, men bestyrelsen bemærkes, at Sagsøger's restauranter er i Michigan, hvor Registranten ikke har restauranter. Således har der ikke været nogen mulighed for forveksling at forekomme.

I betragtning af de relevante du Pont faktorer, fandt bestyrelsen forvirring sandsynlige, og det bekræftede Afsnit 2 (d) afslag.

TTABlog kommentar: Tror du, der var en snebold's chance i helvede, Michigan, at denne afvisning ville blive væltet?

PS: Registrant opererer i Indiana, Ohio og Texas.

Tekst Copyright John L. Welch 2009.

Ingen kommentarer: